ROZBOR REKLAMY
Zadání práce:
Obsah reklamy
- Popište vlastními slovy, co jste viděli v reklamě. Popisuje reklama nějaký příběh?
- Jaké je hlavní sdělení reklamy?
Cílová skupina
- Koho reklama oslovuje? (věk, pohlaví, majetkové poměry,...)?
- Před jaký pořad byste tuto reklamu zařadili?
Přesvědčovací techniky
- Jakým způsobem se vás snaží reklama přesvědčit?
- Jaké sdělení je skryto za hlavní myšlenkou reklamy?
Hodnoty
- Jaký životní způsob je prezentován v reklamě? Jaké hodnoty reklama zobrazuje?
- Obsahuje reklama nějaké stereotypy (o sociálních skupinách)? Jaké?
Obrazy a hudba
- V jakém prostředí se reklama odehrává?
- O čem svědčí?
Obsah reklamy
Nacházíme se na stejném místě v průběhu dvouset let. Vidíme zde obraz válečný i retro, postupně se ocitneme v součastnosti. Objevujeme, že se vyvíjí a modernizuje reklama na zdi domu. Můžeme si povšimnout neměckého nápisu z válečného období.
Reklama nám chce sdělit, že Becherovka dokáže sbližovat blízké i ne tak blízké lidi, nebo společnost dobrých přátel, a vůbec nezáleží na době. Pila se předtím, pila se i dnes - chutná stále stejně dobře.
Cílová skupina
Měla by oslovovat především ty, co už mají státem uznaný věk na požívání alkoholu, tj. nad 18 let - plnoletost v ČR. Ale není žádným překvapením, že se nad ní pozastaví nejeden teenager.
Není důležité, před jakým pořadem by se tato reklama měla objevovat, důležité je, že by neměla být v brzkých hodinách, kdy jsou vysílány pohádky pro děti a ani ne odpoledne, kdy televizi sledují neplnoletí občané. Zařadila bych ji až do večerního bloku vysílání.
Přesvědčovací techniky
Reklama se nás snaží přesvědčit hezkou hudbou a romantickým příběhem, člověk má hned chuť jít koupit Becherovku a navštívit staré známé, které již dlouho neviděl, posedět, popít... Přesvědčuje nás také dlouhou tradicí a dobrým jménem výrobku.
Ukrývá se zde sdělení, že u dobrého pití se i nepřátelé sejdou v míru.
Hodnoty
Životní způsob v reklamě je hlavně velmi spontánní, romantický a přátelský. Celý tento reklamní spot na nás působí velmi optimisticky a nezadaní jedinci si jistě po shlédnutí půjdou koupit Becherovku a hledat lásku do ulic.
Tahle reklama neobsahuje žádné stereotypy. Snad pouze opakující se sbližování v jednotlivých obdobích.
Obrazy a hudba
Reklama se odehrává na jednom místě - v zákoutí města, v celkem opuštěné ulici, pod zděným obloukem.
Jak již bylo zmíněno, reklama svědčí o optimismu života, že vše končí dobře, když jsou všechny strany dobře naladěny, vše se dá dobře řešit i vyřešit a sbližování je jen otázkou náhody anebo... té tekuté Becherovky.