Vyhledávání

Kontakt

Karlovarský kraj

xjelin3@oapion.cz

ROZBOR REKLAMY

Zadání práce:

Obsah reklamy

  • Popište vlastními slovy, co jste viděli v reklamě. Popisuje reklama nějaký příběh?
  • Jaké je hlavní sdělení reklamy?

Cílová skupina

  • Koho reklama oslovuje? (věk, pohlaví, majetkové poměry,...)?
  • Před jaký pořad byste tuto reklamu zařadili?

Přesvědčovací techniky

  • Jakým způsobem se vás snaží reklama přesvědčit?
  • Jaké sdělení je skryto za hlavní myšlenkou reklamy?

Hodnoty

  • Jaký životní způsob je prezentován v reklamě? Jaké hodnoty reklama zobrazuje?
  • Obsahuje reklama nějaké stereotypy (o sociálních skupinách)? Jaké?

Obrazy a hudba

  • V jakém prostředí se reklama odehrává?
  • O čem svědčí?

 

Obsah reklamy

Nacházíme se na stejném místě v průběhu dvouset let. Vidíme zde obraz válečný i retro, postupně se ocitneme v součastnosti. Objevujeme, že se vyvíjí a modernizuje reklama na zdi domu. Můžeme si povšimnout neměckého nápisu z válečného období.

Reklama nám chce sdělit, že Becherovka dokáže sbližovat blízké i ne tak blízké lidi, nebo společnost dobrých přátel, a vůbec nezáleží na době. Pila se předtím, pila se i dnes - chutná stále stejně dobře.

Cílová skupina

Měla by oslovovat především ty, co už mají státem uznaný věk na požívání alkoholu, tj. nad 18 let - plnoletost v ČR. Ale není žádným překvapením, že se nad ní pozastaví nejeden teenager.

Není důležité, před jakým pořadem by se tato reklama měla objevovat, důležité je, že by neměla být v brzkých hodinách, kdy jsou vysílány pohádky pro děti a ani ne odpoledne, kdy televizi sledují neplnoletí občané. Zařadila bych ji až do večerního bloku vysílání.

Přesvědčovací techniky

Reklama se nás snaží přesvědčit hezkou hudbou a romantickým příběhem, člověk má hned chuť jít koupit Becherovku a navštívit staré známé, které již dlouho neviděl, posedět, popít... Přesvědčuje nás také dlouhou tradicí a dobrým jménem výrobku.

Ukrývá se zde sdělení, že u dobrého pití se i nepřátelé sejdou v míru.

Hodnoty

Životní způsob v reklamě je hlavně velmi spontánní, romantický a přátelský. Celý tento reklamní spot na nás působí velmi optimisticky a nezadaní jedinci si jistě po shlédnutí půjdou koupit Becherovku a hledat lásku do ulic.

Tahle reklama neobsahuje žádné stereotypy. Snad pouze opakující se sbližování v jednotlivých obdobích.

Obrazy a hudba

Reklama se odehrává na jednom místě - v zákoutí města, v celkem opuštěné ulici, pod zděným obloukem.

Jak již bylo zmíněno, reklama svědčí o optimismu života, že vše končí dobře, když jsou všechny strany dobře naladěny, vše se dá dobře řešit i vyřešit a sbližování je jen otázkou náhody anebo... té tekuté Becherovky.

 


Tvorba webových stránek zdarma Webnode